sobota, 15 sierpnia 2009

Cork

kraj: Polska
browar: Łódzkie
ekstrakt: 13,6%; alkohol: 6,5%;
butelka 0,5 l
typ: ciemne; rodzaj: stout; pasteryzowane
źródło: sklep Piwowar na Zamkowej,
cena: trochę powyżej 2 PLN (chociaż mogłem coś pomylić)

W Polsce robi się ciemne piwo, które ma udawać irlandzkiego stouta i nazywa się je od jakiegoś irlandzkiego miasta (Cork, Belfast, nieistniejące już piwo Dublin) - taka moda. Te piwa nie mają nic wspólnego z prawdziwymi stoutami, co najwyżej mogły stać obok na sklepowej półce. Łódzki Cork się z tego trendu oczywiście nie wyłamuje.

Po nalaniu do szklanki widać, że kolorem, skądinąd ładnym, pasuje raczej na dark lager (chociaż wydaje mi się, że i tak piłem ciemniejsze piwa o podobnym ekstrakcie). Obfita piana szybko nie znika, ale daleko jej do kremistości i cudownego smaku jakie ma Murphy's Irish Stout (jak dla mnie jednego z najlepszych piw jakie piłem). Cork jest smacznym przeciętniakiem (i to przeciętnym ciemnym lagerem) o bardzo słodowym zapachu. Nie jest jednak ani za słodki, a tym bardziej nie za gorzki. Nie podjeżdża zbyt mocno paleniem, nie czuć alkoholem, a dobrze schłodzony "zgrabnie wchodzi", czego zasługą jest pewnie porządne, równomierne wysycenie. Bąbelki były praktycznie do samego końca i myślę, że jak dla tego piwa to było idealne. Tak sobie patrzę na butelkę i muszę przyznać, że kolorystycznie jest super (chociaż mało tej irlandzkiej zieleni). Graficznie już raczej średnio, a etykiety ponaklejane są krzywo, ale pierwsze wrażenie jest jak najbardziej okej. Cork się absolutnie niczym nie wyróżnia, ale pije się go naprawdę dobrze i jako, że mam w sobie trochę lokalnego patriotyzmu to jak przyjdzie ochota na ciemne piwo będę kupował tego "stouta". No i polecam spróbować, bo 2,35 PLN (tyle chyba kosztował) to nie majątek, a może zasmakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails