sobota, 18 lipca 2009

Šariš Tmavé Pivo

kraj: Słowacja
browar: Šariš
ekstrakt: (podobno) 11%; alkohol: 4,1%; butelka 0,5 l
typ: ciemne; rodzaj: lager; pasteryzowane
źródło: import

Po sporym rozczarowaniu, jakim było Šariš 10% zdecydowałem się właśnie na Šariš Tmavé Pivo. Po raz kolejny ładna etykieta, tym razem w złocie, czerni z dodatkiem czerwieni. Poza tym lubię taki klasyczny układ. Butelka wyglądała naprawdę kusząco w mojej lodówce. Po nalaniu pojawiła się gruba piana, która opadła w czasie, gdy poszedłem po telefon i zrobiłem zdjęcie. Taka jaką widać utrzymywała się dość długo, ale o dziwo nie zostawiła jakiegokolwiek śladu na kuflu. Chociaż może tak miało być? Piwo o ładnej, ciemnej barwie (chociaż nie jest to czerń Murphy's) i przyjemnym zapachu. Mimo iż nie jestem znawcą, ani specjalnym miłośnikiem ciemnego, bądź palonego piwa to już po pierwszym łyku było bardzo przyjemnie. Najpierw czuć przyjemną goryczkę, później dość szybko ulatujące palenie (które mnie skojarzyło się miło z orzechami) i na końcu dochodzi najsłabszy element, na szczęście jakoś bardzo nie psujący całości - słodycz. Im mniej w kuflu, tym piwo wydawało mi się coraz bardziej słodkie. Niby przyjemna gorycz utrzymywała się prawie do końca, ale się dość konkretnie tym Šarišem zasłodziłem.


Ciemne piwa to raczej nie moja bajka, ale myślę, że Šariš Tmavé Pivo jest okej. Bardzo mile zapamiętam ten "orzechowy" posmak zaraz po pierwszych łykach. Przyjemne w piciu i jak dla mnie smaczne, zostawiło zdecydowanie lepsze wrażenie niż ta pechowa 10.

Tenacious D jest super. Ten post powstawał przy dźwiękach kawałków "Kielbasa" i "Explosivo".

Przeczytaj opinię o innym piwie z tego browaru:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails