piątek, 24 lipca 2009

Frater Pszeniczny

kraj: Polska
browar: Kielce
ekstrakt: 12,5%; alkohol: 5,5%; butelka 0,5 l
typ: jasne; rodzaj: pszeniczne; pasteryzowane
źródło: hipermarket Piotr i Paweł,
cena: 4,29 PLN

Frater Pszeniczny rozczarował mnie bardzo. To chyba najbardziej niesmaczne piwo pszeniczne jakie miałem okazję pić. Pierwsze co rzuca się w oczy po nalaniu do szklanki to mało mętny kolor. O ile w przypadku innych pszeniczniaków nie ma mowy o spojrzeniu "przez szklankę" tak Frater jest na tyle klarowne, że to umożliwia. Drugie co uderza to natychmiastowy opad piany. Nie wiem czy kożuch utrzymał się trzydzieści sekund. Później utrzymuje się przez kilka minut takie coś co udało mi się uwiecznić na zdjęciu. Wysycenie równie słabe, niemalże znika razem z pianą. Spory plus dla tego piwa za zapach. Oprócz pszenicy pojawia się słodka nuta owocowa (jak dla mnie banan). Olbrzymi minus za smak. Piwo wydawało mi się wodniste, pszenica niby była, ale bananowej słodyczy praktycznie nie wyczułem (nie mówiąc już o goździkach). Stwierdzam również brak goryczki. Za to było kwaśno! W zasadzie pierwsze skojarzenie jakie pojawia się w głowie to własnie "za kwaśne!" Brak słodyczy, która złamałaby tą kwaskowatość powoduje, że Frater jest jak dla mnie niesmaczny. Opakowanie całkiem, całkiem. Fajne czcionki i złote dodatki, szkoda tylko że rysunek klasztoru wypada niemrawo na tym żółtym tle.


Kiepskie piwo, kiepskie zdjęcie. Liczyłem, że będzie kolejny polski pszeniczniak, który będę chętnie kupował, a tu klops. Szkoda. Jeżeli SABMiller nie stwierdzi, że nie opłaca mu się robienie piwa klasztornego to może kiedyś spróbuję się z tym Fraterem zmierzyć. A nuż trafiłem na skopaną partię. Na tą chwilę szczerze odradzam. Szkoda pieniędzy. Lepiej kupić piotrkowskiego Weizena.

Przeczytaj opinię o innym piwie z tego browaru:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails