czwartek, 24 grudnia 2009

Franziskaner Hefe-Weissbier

kraj: Niemcy
browar: Franziskaner
ekstrakt: 11,8%; alkohol: 5%; butelka 0,5 l
typ: jasne; rodzaj: pszeniczne; pasteryzowane
źródło: hipermarket Kaufland,
cena: 5,59 PLN

Przy okazji przedświątecznej wizyty w Kauflandzie zauważyłem na regale jasnego Franziskanera i mimo dość wysokiej, jak na moją kieszeń, ceny włożyłem go do koszyka. Butelka prezentowałaby się zdecydowanie ładniej gdyby nie idiotyczny napis "imported" na sreberku okalającym szyjkę butelki, ten mały szczegół mogliby naprawdę zmienić. Kolorystyka przedniej etykiety w jak i rysunek uśmiechniętego mnicha bardzo fajne. Kontra za to tonie w tekście.
Jednak jak dla mnie, Franziskaner Hefe-Weissbier Dunkel ma lepszą szatę.

Po przelaniu do szkła Franziskaner Hefe-Weissbier urzeka swoim kolorem. Miodowy, wchodzący w pomarańcz, w 100% mętny. Nalałem z czapą piany, ale tak jak w przypadku wersji ciemnej, redukcja do kilku milimetrów nastąpiła nie wiadomo kiedy. Na szczęście ten cienki kożuszek utrzymywał się do samego końca. Franziskaner cudownie pachniał. Delikatnie, słodkawo. Wyczuć można pszenicę, drożdże i owocowe dodatki. Ze smakiem zresztą podobnie. W pierwszym łyku bardzo delikatne i słodkie. Później tej słodyczy już nie czuć zupełnie, ale nie szkodzi. Wchodzi pszenica, drożdże, bardzo przygaszona goryczka oraz lekko kwaśne nuty owocowe, które im bliżej końca tym zyskują na intensywności. Z wysyceniem jedynie przyzwoicie, po jakimś czasie wyraźnie słabnie. Ogólnie to bardzo dobry pszeniczniak, nie wybitny, ale na pewno bardzo przyjemny w odbiorze. Tyle, że właśnie z braku gazu podbijającego smak pod koniec męczył.

Polecam tym, którzy stawiają cytrusowe smaki nad bananową słodyczą. Gdyby jeszcze cena była niższa to sięgałbym po to piwo częściej niż tylko przy okazji Świąt.

Przeczytaj opinię o innym piwie z tego browaru:

3 komentarze:

  1. Byłem w Niemczech,kkupiłem przywiozłem do Polski,teraz konumuje i jestem pod wrażeniem.Kolor,metność to się zgadza,ale smak-jakiś korzenny,gozdziki,wspaniała piana.Myślę że warte degustacji i cena przystępna 3,59 Eur za6x0,5l.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale ten kto zamieścił to zdjęcie gdzie Franziskaner jest w kuflu ERDINGER'A!!!! - powinien dostać liścia w twarz... z półobrotu... doświadczony piwosz wykryje rożnicę w smaku, gęstości i aromacie... zwykły piwosz oceni to jako baaardzo dobry browarek pszeniczny...

    OdpowiedzUsuń
  3. Gościu, daruj sobie takie komentarze. Po pierwsze, ja robiłem zdjęcie, w zupełnie innym miejscu niż robię normalnie. Po drugie, nie mam szkła do Franziskanera. Po trzecie, pozdro600 doświadczony piwoszu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails